Veelgestelde fragen

Hier vindt u antwoorden op veelgestelde vragen. Staat uw vraag niet in de volgende categorieën, neem dan contact met ons op.

Belangrijke informatie

apo-rot wordt een merk van "Apotheke zur Rose"!
De internationale shop van apo-rot Verzendapotheek zal in de toekomst worden geëxploiteerd als distributiekanaal van de Apotheke Zur Rose met het hoofdkantoor in Halle (Saale), met eigenaar Ulrich Nachtsheim. Als u wenst dat uw bestellingen in de toekomst vanuit daar worden uitgevoerd hebben wij uw toestemming nodig voor de overdracht van uw klant en gezondheidsgevens naar de Apotheke Zur Rose. Meer informatie is hier te vinden.

Vragen over de inschrijving en de bestelling

1. Hoe word ik klant bij apo-rot international – een shop van Apotheke Zur Rose?

U kunt telefonisch op 00800 - 80 80 70 70* of zich via het internet als klant bij apo-rot international – een shop van Apotheke Zur Rose laten registreren. De inschrijving via de homepagina verloopt automatisch bij uw eerste bestelling. Nadat u het product van uw keuze in uw winkelwagentje hebt gelegd, klikt u vervolgens op de knop “Naar de kassa” in de onderste rand van het beeldscherm. Als u nog geen klant bent, kiest u nu bij de klantlogin “als klant registeren” en registreert u zich in enkele stappen.
U wordt nu gevraagd om zich éénmalig in vijf stappen aan te melden.

Stap 1: Vermelding van uw persoonsgegevens en factuuradres.

Stap 2: Vermelding van het leveringsadres.

Stap 3: Een verzendingswijze kiezen.

Stap 4: Een betalingsoptie kiezen.

Stap 5: Uw bestelling controleren, de algemene voorwaarden controleren, overzicht van uw bestelling, uw inschrijving bevestigen en in het verdere verloop ontvangst van uw opdracht- en klantnummer.

2. Via welke wegen kan ik bij apo-rot international – een shop van Apotheke Zur Rose bestellen?

apo-rot international – een shop van Apotheke Zur Rose bestelt u makkelijk van bij u thuis.

Voor bestellingen in het buitenland raadpleegt u de betreffende shop van uw land:

Oostenrijk: www.apo-rot.at
Denemarken: www.apo-rot.dk
Finland: www.apo-rot.fi
Nederland: www.apo-rot.nl
Spanje: www.apo-rot.es
Frankrijk: www.apo-rot.fr
Italië: www.apo-rot.it

Alle andere EU-landen: www.apo-rot.eu
Buiten de EU: www.apo-rot.com

3. Hoe verloopt de bestelling in de online shop?

Via de internetpagina kunt u discreet, snel en makkelijk van thuis uit bestellen:

Stap 1:
Meld u via het “Login”-veld met uw klantnummer (of e-mailadres) en uw wachtwoord aan op uw klantaccount. Als u nog geen klant bent, ontvangt u uw klantnummer zoals beschreven in punt 1. Hoe wordt ik klant bij apo-rot international – een shop van Apotheke Zur Rose? beschreven.

Stap 2:
Nadat u uw gewenste artikels via de zoekfunctie of in uw merkshop gevonden hebt, legt u ze in het winkelwagentje. Vooraf kunt u op de detailweergave klikken om zich preciezer over het product te informeren. Daar hebt u ook de mogelijkheid om uw artikels in het winkelwagentje te leggen.

Stap 3:
Controleer nu uw selectie door in de onderste rand van het beeldscherm op de knop “winkelwagentje” te klikken.

Stap 4:
Kies de gewenste leveringswijze.

Stap 5:
Sluit uw aankoop af door op de knop “Naar de kassa” te klikken.

4. Is een bestelling van medicijnen op het internet veilig?

Bij apo-rot international – een shop van Apotheke Zur Rose speelt u op veilig. Getuige hiervan is niet enkel onze jarenlange ervaring en ons succes als een van de grootste verzendingsapotheken, maar ook het door de EU ingevoerde EU-veiligheidslogo dat u op de startpagina van onze online shop onderaan links vindt en dat met de vlag van het land van het hoofdkantoor gekenmerkt is. Het is een kenmerk voor veilige, serieuze verzendingsapotheken en biedt consumentenbescherming. Door op het logo te klikken gaat u naar onze gecontroleerde gegevens in het verzendingshandelsregister.

Verder controleert apo-rot international – een shop van Apotheke Zur Rose uw bestelling in een meerlaags systeem en plegen we, indien nodig, ook overleg met u of uw arts. Elke bestelling wordt bij ons voor de verzending door ons gespecialiseerd farmaceutisch personeel op volledigheid en eventuele wisselwerkingen gecontroleerd.

5. Wat moet ik doen als in na mijn bestelling geen bevestigingsmail ontvang?

Normaal gezien ontvangt enkele minuten na uw bestelling bij ons een bevestigingsmail. Als dit niet het geval is, controleert u of u uw e-mailadres correct het vermeld en met de algemene voorwaarden akkoord bent gegaan. Controleer ook of de e-mail niet per ongeluk in uw spammap terecht is gekomen.

6. Tot wanneer kan ik mijn bestelling achteraf corrigeren of aanvullen?

apo-rot international – een shop van Apotheke Zur Rose spant zich in om uw bestelling snel te verwerken. We vragen dan ook om uw begrip dat we enkel telefonische aanvullingen in acht kunnen nemen die u voor de ontvangst van uw bevestigingsmail meldt. Indien u betaling vooraf als betalingswijze gekozen hebt, staat het u vrij om nog tot de dag van afboeking aanvullingen aan uw bestelling te doen.

Vragen over de betaling, levering en verzendingskosten

1. Welke betalingsopties biedt apo-rot international – een shop van Apotheke Zur Rose mij?

apo-rot international – een shop van Apotheke Zur Rose biedt betaling vooraf, PayPal en kredietkaart als betalingsmogelijkheden aan.

2. Hoe hoog zijn de verzendingskosten bij apo-rot international – een shop van Apotheke Zur Rose?

apo-rot international – een shop van Apotheke Zur Rose rekent voor uw levering de volgende verzendingskosten aan:

Land waarde van de goederen onder de EUR 40 boven de EUR 40
België EUR 5,90 EUR 3,50
Bulgarije EUR 12,50 EUR 10,00
Denemarken EUR 5,90 (si veda sotto)
Estland EUR 12,50 EUR 10,00
Finland EUR 9,90 (si veda sotto)
Frankrijk EUR 9,90 EUR 7,50
Griekenland EUR 15,00 EUR 12,50
Verenigd Koninkrijk EUR 9,90 EUR 7,50
Ierland EUR 15,00 EUR 12,50
Italië EUR 12,50 EUR 10,00
Kroatië EUR 12,50 EUR 10,00
Letland EUR 12,50 EUR 10,00
Litouwen EUR 12,50 EUR 10,00
Luxemburg EUR 5,90 EUR 3,50
Malta EUR 9,90 EUR 7,50
Nederland EUR 5,90 EUR 3,50
Polen EUR 12,50 EUR 10,00
Portugal EUR 15,00 EUR 12,50
Roemenië EUR 12,50 EUR 10,00
Slowakije EUR 12,50 EUR 10,00
Slovenië EUR 12,50 EUR 10,00
Zweden EUR 9,90 EUR 7,50
Spanje EUR 15,00 EUR 12,50
Tsjechië EUR 15,00 EUR 12,50
Hongarije EUR 12,50 EUR 10,00
Cyprus EUR 9,90 EUR 7,50

Voor leveringen in Denemarken vanaf een bestelwaarde van meer dan 40 euro bedragen de verzendingskosten nog slechts 2,90 euro. Vanaf een bestelwaarde van meer dan 100 euro is de verzending gratis.

Voor leveringen in Finland vanaf een bestelwaarde van 100 euro bedragen de verzendingskosten 7,50 euro.

Er worden geen verzendingskosten aangerekend voor zendingen naar Oostenrijk van meer dan 50 euro.

Voor pakketten buiten de EU rekenen we 16,50 euro aan bij een bestelwaarde van minder dan 40 euro. Vanaf een bestelwaarde van 40 euro rekenen we 12 euro aan.

3. Hoe lang zijn de leveringstijden apo-rot international – een shop van Apotheke Zur Rose?

De gewone verwerkingstijd bij apo-rot international – een shop van Apotheke Zur Rose bedraagt 1-2 werkdagen.

Eventuele bijkomende leveringstijden van artikels moeten bij de gewone verwerkingstijd opgeteld worden. Denk eraan dat de verwerkingstijd van uw bestelling altijd afhangt van het artikel met de langste leveringstijd in het winkelmandje.

In het overzicht hieronder vindt u de verwachte leveringstijden voor de betreffende landen:

Oostenrijk: 2-3 dagen
België: 2-3 dagen
Bulgarije: 5-6 dagen
Denemarken: 2-3 dagen
Estland: 4-5 dagen
Finland: 3-4 dagen zuidelijk regio; / 4-6 dagen noordelijke regio
Frankrijk: 2-3 dagen vaste land / 5-6 dagen naar Corsica
Griekenland: 5-6 dagen
Engeland: 2-3 dagen
Italië: 2-3 dagen zuidelijk regio; / 4-6 dagen noordelijke regio + Sicilië + Sardinië
Kroatië: 4-5 dagen
Letland: 4-5 dagen
Litouwen: 4-5 dagen
Luxemburg: 2-3 dagen
Malta: 5-6 dagen
Nederland: 2-3 dagen
Polen: 2-3 dagen
Portugal: 3-4 dagen vaste land / 8+ dagen naar Madeira + Azoren
Roemenië: 3-4 dagen
Zweden: 2-3 dagen zuidelijk regio / 4-6 dagen noordelijke regio
Slovakije: 3-4 dagen
Slovenië: 3-4 dagen
Spanje: 3-4dagen vaste land + Balearen
Tsjechië: 3-4 dagen
Hongarije: 3-4 dagen
Cyprus: 9-11 dagen

De leveringstijden buiten Europa bedragen normaal gezien 10-15 dagen.

4. Hoe worden mijn goederen geleverd?

Uw goederen worden met UPS of DHL geleverd – afhankelijk van het land van levering. Als u op het tijdstip van de levering niet aanwezig bent, kunt u uw pakket in het dichtstbijzijnde postkantoor of een afhaalpunt in uw buurt afhalen. Neem contact op met servicecenter op 00800 - 80 80 70 70* als u een pakket wilt omleiden. Houd daarvoor indien mogelijk uw trackingnummer bij de hand dat we u via e-mail sturen.

5. Wat gebeurt er als ik bij de levering niet thuis ben?

UPS en DHL ondernemen van maandag tot vrijdag 8:00 - 17:00 uur een leveringspoging. Als deze poging tevergeefs was, kunt u uw pakket in een postkantoor of afhaalpunt in de buurt afhalen.

Vragen over het gamma

1. Waarom zijn de medicijnen bij apo-rot international – een shop van Apotheke Zur Rose zo goedkoop?

Sinds enkele jaren mogen apotheken de prijzen van vrij verkrijgbare medicijnen zelf bepalen. En terwijl vele apotheken nog steeds de prijzen van het niet-bindende prijsadvies van de fabrikant of hoger aanbieden, biedt apo-rot international – een shop van Apotheke Zur Rose het volledige gamma van vrij verkrijgbare medicijnen, cosmetica, medische producten en verzorgingsartikels bijzonder voordelig aan. Hoe we dat doen? apo-rot international – een shop van Apotheke Zur Rose kan op basis van zijn inkoopvolume goede inkoopvoorwaarden bij groothandelaars en fabrikanten onderhandelen. Deze rekenen we in het kader van lage prijzen direct aan u door.

Vragen over advies en service

1. Is er persoonlijk advies bij apo-rot international – een shop van Apotheke Zur Rose?

Ja, we bieden u vakkundig advies. De medewerkers van het servicecentrum nemen niet enkel uw bestelling in ontvangst, maar informeren u over de verschillende bestellingsmogelijkheden en adviseren u over het thema gezondheid. U bereikt ons tijdens onze openingsuren

ma - vr van 8 tot 19 uur
za van 9 tot 14 uur

via telefoon, e-mail of fax bereid om u discreet en vakkundig te adviseren. U bereikt ons op het nummer 00800 - 80 80 70 70*

Houd er rekening mee dat er voor feestdagen afzonderlijke openingsuren zijn.

2. Hoe lang is het servicecenter van apo-rot international – een shop van Apotheke Zur Rose geopend?

U bereikt ons van maandag tot vrijdag tussen 8:00 en 19:00 uur en op zaterdag tussen 9:00 en 14:00 uur

Houd er rekening mee dat er voor feestdagen afzonderlijke openingsuren zijn.

3. Let apo-rot international – een shop van Apotheke Zur Rose op wisselwerkingen?

Bij uw bestelling let apo-rot international – een shop van Apotheke Zur Rose uiteraard op uw gezondheid. Dat betekent dat we mogelijke wisselwerkingen van medicijnen controleren en rekening houden met uw medicatieprofiel.

Vragen over klantgegevens

1. Zijn mijn persoonsgegevens veilig bij apo-rot international – een shop van Apotheke Zur Rose?

Ja, veiligheid krijgt namelijk voorrang bij apo-rot international – een shop van Apotheke Zur Rose. U kunt zeker zijn dat alle gegevens strikt vertrouwelijk worden behandeld. We gebruiken uw gegevens bijvoorbeeld om uw veiligheid te garanderen doordat we bv. aan de hand van uw gegevens wisselwerkingen van medicijnen kunnen controleren. Opdat we uw bestelling echter zouden kunnen leveren, moeten we de daarvoor noodzakelijke gegevens (ontvanger, telefoonnummer, e-mailadres, leveringsadres en ev. de personen die gemachtigd zijn om de bestelling te ontvangen) aan het logistieke bedrijf doorgeven.

2. Hoe krijg ik toegang tot mijn klantaccount?

Als u reeds klant bent, kunt u uw bestelling makkelijk via het klantaccount afwikkelen. Daarvoor meldt u zich via het veld “Mijn account” (rechtsboven op onze pagina) en vervolgens “Login” aan doordat u uw klantnummer of e-mailadres en uw wachtwoord ingeeft. In uw klantaccount zijn uw persoonlijke gegevens veilig opgeslagen zodat u deze niet opnieuw in het bestellingsproces hoeft in te geven. Meld u eerst via het veld “Mijn account” aan voor u artikels in het winkelwagentje legt. Indien niet, moet u uw gegevens opnieuw ingeven.

3. Hoe wijzig ik mijn gegevens of wachtwoord?

Nadat u zich hebt ingelogd met uw klantnummer en uw wachtwoord, kunt u onder “Mijn account” uw persoonlijke gegevens wijzigen.

4. Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?

Als u uw wachtwoord vergeten bent, klikt u op de login-knop. Daar kunt u op de link “Wachtwoord vergeten?” klikken en ontvangt u vervolgens een e-mail met een automatisch gegenereerd wachtwoord. U wordt bij uw volgende login gevraagd om dit te wijzigen.

Vragen over herroepingsrecht

1. Is er een herroepingsrecht?

Lees hierover onze algemene voorwaarden.

* Gratis. Landspecifieke kosten zijn mogelijk van toepassing.