Veelgestelde fragen

Hier vindt u antwoorden op veelgestelde vragen. Staat uw vraag niet in de volgende categorieën, neem dan contact met ons op.

Belangrijke informatie

apo-rot wordt een merk van "Apotheke zur Rose"!
De internationale shop van apo-rot Verzendapotheek zal in de toekomst worden geëxploiteerd als distributiekanaal van de Apotheke Zur Rose met het hoofdkantoor in Halle (Saale), met eigenaar Ulrich Nachtsheim. Als u wenst dat uw bestellingen in de toekomst vanuit daar worden uitgevoerd hebben wij uw toestemming nodig voor de overdracht van uw klant en gezondheidsgevens naar de Apotheke Zur Rose. Meer informatie is hier te vinden.

Registratie en bestellen

1. Hoe word ik klant bij apo-rot?

U kunt zich zowel per telefoon onder nummer (0049 40 53 30 89 0), als via het internet als klant bij apo-rot laten registreren. De registratie via de website www.apo-rot.nl vindt automatisch plaats bij uw eerste bestelling. Nadat u de door u gewenste producten in uw winkelmand heeft geplaatst, klikt u op de knop "Betalen" aan de onderkant van het scherm. Als u nog geen klant bent bij apo-rot, selecteer dan bij het inloggen "Nieuwe klant" en meld u aan.
Nu wordt u gevraagd u eenmalig in vijf stappen bij apo-rot aan te melden.

Stap 1: Invoeren van uw persoonlijke gegevens

Stap 2: Invoeren van bezorgadres

Stap 3: Selecteer een verzendmethode

Stap 4: Selecteer een betaaloptie

Stap 5: Controleer uw bestelling, aanvaard de algemene voorwaarden, overzicht van uw bestelling, bevestiging van uw aanmelding en ontvangst van uw klantennummer.

2. Op welke manieren kan ik bij apo-rot een bestelling plaatsen?

Bij apo-rot bestelt u vanuit het comfort van uw eigen huis:

  • Onderwww.apo-rot.nl kunt u rechtstreeks in de online shop een bestelling plaatsen. Wij raden u deze optie van bestellen aan om een efficiënte verwerking te kunnen waarborgen.
  • U stuurt uw bestelling per e-mail aaninfo@apo-rot.nl (met vermelding van het PZN nummer)
  • U kunt apo-rot per telefoon bereiken onder nummer0049 40 53 30 89 0
  • U kunt uw bestelling plaatsen per fax onder nummer +49 40-53 30 89-139.
    (Het bestelformulier ontvangt u hier ).
  • Voor een bestelling per post stuurt u uw bestelling aan:
    apo-rot Versandapotheke
    Postfach 57 05 48
    22774 Hamburg
    Germany

3. Hoe werkt het bestelproces in de online shop?

Via de apo-rot website kunt u discreet, snel en gemakkelijk vanuit uw eigen huis een bestelling plaatsen:

Stap 1: Inloggen op uw account via het veld "Inloggen" met uw klantnummer en uw wachtwoord. Bent u nog geen klant bij ons, dan ontvangt u uw klantnummer zoals aangegeven in "Hoe wordt ik klant bij apo-rot?"

Stap 2: Nadat u het gewenste artikel in het menu via de zoekfunctie of in onze thema-winkel hebt gevonden, plaatst u het in uw winkelmand. Vooraf kunt u op de gedetailleerde weergave klikken voor meer informatie over het product. Daar heeft u tevens de mogelijkheid uw artikel in uw winkelmand te plaatsen.

Stap 3: Controleer nu uw geselecteerde artikelen door aan de bovenzijde van uw beeldscherm op de toets "Winkelmand` te klikken.

Stap 4: Selecteer nu de gewenste afleveringsmethode.

Stap 5: Sluit uw aankoop af door op de toets `Betalen` te klikken.

4. Is de aankoop van geneesmiddelen op het internet veilig?

Bij apo-rot bent u veilig. Dit wordt niet alleen bewezen door onze jarenlange ervaring en ons succes als één van de grootste online postorderapotheken van Duitsland, maar tevens door het door het Ministerie van Volksgezondheid ingevoerde DIMDI-zegel, dat u links op de homepage van onze online shop vindt. Het kenmerkt de veilige of betrouwbare postorderapotheken en zorgt voor een betere consumentenbescherming. apo-rot controleert uw bestellingen in een meervoudig systeem en heeft, indien noodzakelijk, tevens overleg met u of uw huisarts. Alle bestellingen worden bij apo-rot vóór verzending door ons vakkundige farmaceutische personeel op volledigheid en mogelijke interactieve effecten gecontroleerd.

5. Wat moet ik doen als ik na mijn bestelling geen bevestigingsmail ontvang van apo-rot?

Doorgaans ontvangt u binnen 15 minuten na uw bestelling bij apo-rot een bevestiging per e-mail. Mocht dit niet het geval zijn, controleer dan of u uw e-mailadres juist hebt aangegeven en de Algemene Verkoopvoorwaarden hebt geaccepteerd.Controleer tevens of de e-mail niet het slachtoffer is van uw spamfilter.

6. Tot wanneer kan ik mijn bestelling later corrigeren of aanvullen?

apo-rot streeft naar een snelle afhandeling van uw bestelling. Daarom vragen wij om uw begrip voor het feit dat apo-rot uitsluitend per telefoon aanvullingen in overweging kan nemen, die voor de ontvangst van de bevestiging per e-mail zijn doorgegeven. Heeft u voor een betaling op voorhand gekozen, dan heeft u de mogelijkheid nog tot de dag van de afboeking aanvullingen aan uw bestelling toe te voegen. Natuurlijk is het mogelijk individuele producten of een gehele levering tot het tijdstip van verzending weer te annuleren.

Betaling, aflevering en verzendkosten

1. Welke betaalopties worden mij door apo-rot geboden?

In het algemeen beschikken wij bij apo-rot over de volgende betaalopties: directe overboeking, betaling op voorhand, creditcard en PayPal. In sommige gevallen behouden wij het recht voor de geselecteerde betaaloptie "betaling op voorhand" te wijzigen. Wij hopen op uw begrip. In dit kader berichten wij u onmiddellijk per e-mail.

2. Hoe hoog zijn de verzendkosten bij apo-rot?

Apo-rot berekent € 5,90 verzendkosten voor uw bestelling. Vanaf een bestelwaarde van € 40 betaalt u nog maar € 3,50.

3. Hoe lang zijn de levertijden bij apo-rot?

Die reguläre Bearbeitungszeit bei apo-rot beträgt 1-2 Werktage.

Etwaige zusätzliche Lieferzeiten von Artikeln sind auf die reguläre Bearbeitungszeit anzurechnen. Bitte beachten Sie, dass sich die Bearbeitungszeit Ihrer Bestellung immer am Artikel mit der längsten

Die Zustellung in der UK erfolgt im Regelfall 2-3 Werktage nach dem Versand durch apo-rot. Die Zustellung in Irland erfolgt im Regelfall 3-4 Werktage nach dem Versand durch apo-rot.

4. Hoe worden mijn goederen afgeleverd?

Uw goederen worden door GLS, DHL of UPS afgeleverd. Voorkom vertragingen bij de levering door het pakket te volgen en houdt daarvoor uw trackingnummer, dat wij u per e-mail toegestuurd hebben, bij de hand.

5. Wat gebeurt er als ik op het moment van aflevering niet thuis ben?

De koeriersdienst vraagt als alternatief aan een buurman of hij het pakket voor u in ontvangst kan nemen. Kan een buurman het pakket niet aannemen, dan brengt de koeriersdienst het naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt. Is de aflevering van het pakket niet mogelijk - ook niet bij een buurman of een afhaalpunt - dan gaat het pakket retour naar het depot van de koeriersdienst.

Assortiment in geneesmiddelen

1. Waarom kan ik bij apo-rot geen voorgeschreven en niet-voorgeschreven geeneesmiddelen meer bestellen?

Om juridische redenen brengen wij momenteel wijzigingen aan in ons assortiment voor voorgeschreven en niet-voorgeschreven medicijnen. We hopen uw vetrouwde producten zo spoedig mogelijk weer aanbieden te kunnen. Dit betekent dat u tijdelijk geen geeneesmiddelen in ons assortiment kunt vinden en bestellen vanuit de Nederlandse shop.

2. Kan ik bij apo-rot alles krijgen wat ik ook in de plaatselijke apotheek kan krijgen?

Bij apo-rot krijgt u dezelfde producten als in andere apotheken. Zij worden getest, verpakt in de oorspronkelijke verpakking en van een bijsluiter voorzien. Apo-rot verkrijgt het gehele assortiment van dezelfde geverifieerde groothandelaren en fabrikanten als lokale apotheken. Wij willen onze klanten graag een groot assortiment aanbieden en zijn continue op zoek naar nieuwe producten. Vanwege juridische redenen bieden wij op dit moment geen voorgeschreven en niet-voorgeschreven geneesmiddelen aan. Wij hopen dit u zo snel mogelijk weer aanbieden te kunnen.

3. Kan ik bij apo-rot voorgeschreven geneesmiddelen bestellen?

Nee, helaas kunt u geen voorgeschreven geneesmiddelen bestellen vanuit Nederland. voorgeschreven geneesmiddelen kunnen vanwege de wettelijke voorschriften niet worden aangevraagd.

Advies en service

1. Krijgt men bij apo-rot persoonlijk advies?

Ja, wij bieden u professioneel advies. De medewerkers van ons servicecentrum nemen niet uitsluitend uw bestellingen op, maar informeren u over de verschillende bestelmogelijkheden en adviseren u rond het thema gezondheid. Als u farmaceutische vragen heeft, dan staan onze apothekers en farmaceutisch-technische assistenten tijdens onze openingstijden klaar om u discreet en vakkundig per telefoon, e-mail of fax te adviseren. Door te bellen naar +49 40 533089-0.

2. Tot hoe laat is het servicecentrum bij apo-rot geopend?

U kunt ons bereiken van maandag tot vrijdag tussen 08.00 uur en 19.00 uur en op zaterdagen tussen 09.00 uur en 14.00 uur.

3. Let apo-rot op wisselwerking?

Bij uw bestellingen let apo-rot uiteraard op uw gezondheid. Dit betekent dat wij mogelijke wisselwerking van geneesmiddelen testen en rekening houden met uw medisch profiel.

4. In welke shop kan ik een bestelling plaatsen?

Als uw woonplaats evenals het leveringsadres in Nederland is, gebruik dan onze nederlandse shop:
www.apo-rot.nl

In andere gevallen gebruikt u onze volgende shops:
www.apo-rot.de
www.apo-rot.it
www.apo-rot.fi
www.apo-rot.es
www.apo-rot.uk
www.apo-rot.at
www.apo-rot.fr
www.apo-rot.dk

5. Welke verzendingsvoorwaarden en -kosten gelden voor leveringen in het buitenland?

Onze aflevering vindt vanwege de wettelijke voorschriften op dit moment plaats naar de volgende landen met het onderstaande porto supplement.

De volgende verzendkosten gelden voor internationale zendingen:

Land waarde van de goederen onder de EUR 40 boven de EUR 40
België EUR 5,90 EUR 3,50
Bulgarije EUR 12,50 EUR 10,00
Denemarken EUR 5,90 (si veda sotto)
Estland EUR 12,50 EUR 10,00
Finland EUR 9,90 (si veda sotto)
Frankrijk EUR 9,90 EUR 7,50
Griekenland EUR 15,00 EUR 12,50
Verenigd Koninkrijk EUR 9,90 EUR 7,50
Ierland EUR 15,00 EUR 12,50
Italië EUR 12,50 EUR 10,00
Kroatië EUR 12,50 EUR 10,00
Letland EUR 12,50 EUR 10,00
Litouwen EUR 12,50 EUR 10,00
Luxemburg EUR 5,90 EUR 3,50
Malta EUR 9,90 EUR 7,50
Nederland EUR 5,90 EUR 3,50
Polen EUR 12,50 EUR 10,00
Portugal EUR 15,00 EUR 12,50
Roemenië EUR 12,50 EUR 10,00
Slowakije EUR 12,50 EUR 10,00
Slovenië EUR 12,50 EUR 10,00
Zweden EUR 9,90 EUR 7,50
Spanje EUR 15,00 EUR 12,50
Tsjechië EUR 15,00 EUR 12,50
Hongarije EUR 12,50 EUR 10,00
Cyprus EUR 9,90 EUR 7,50

Voor leveringen naar Denemarken vanaf een waarde van Eur 40 bedragen de verzendkosten slechts Eur 2,90. Vanaf een bestelwaarde van meer dan Eur 100 is de verzending gratis.

Voor leveringen naar Finland vanaf een waarde van Eur 100 bedragen de verzendkosten Eur 7,50.

Plaatst u een bestelling vanuit Oostenrijk?
Dan verzoeken wij u onze Oostenrijkse online shop te bezoeken op www.apo-rot-at
De verzendkosten voor zendingen naar Oostenrijk bedragen EUR 5 voor een goederenwaarde tot EUR 50.

Bij leveringen op eilanden worden eventueel extra kosten in rekening gebracht. Ga hiervoor naar de volgende online shop: www.apo-rot.com

Klantgegevens

1. zijn mijn persoonlijke gegevens veilig bij apo-rot?

Ja, want bij apo-rot staat de veiligheid voorop. U kunt er zeker van zijn dat alle gegevens strikt vertrouwelijk worden behandeld. Er wordt niets aan derden overgedragen. Er vindt geen adressenverkoop plaats. Wij gebruiken uw gegevens tevens om uw veiligheid te waarborgen doordat wij bijv. aan de hand van uw gegevens interactieve effecten van geneesmiddelen kunnen controleren. Teneinde toch uw bestelling bij u af te kunnen leveren, moeten wij uw leveringsadres aan de logistieke bedrijven (DHL, UPS) doorgeven die uw pakket bezorgen.

2. Hoe krijg ik toegang tot mijn account?

Als u reeds klant bent bij apo-rot, dan kunt u uw bestellingen eenvoudig via uw account afhandelen. Hiervoor meldt u zich via het veld "Inloggen" (rechtsboven op onze website) aan, door uw klantnummer en wachtwoord van uw keuze in te voeren. Op uw account zijn uw persoonlijke gegevens veilig opgeslagen, zodat u deze niet opnieuw tijdens het bestelproces hoeft in te voeren. Meld u reeds aan via het veld "Inloggen", alvorens artikelen in de winkelmand te plaatsen, anders moet u uw gegevens opnieuw invoeren.

3. Hoe wijzig ik mijn gegevens of mijn wachtwoord?

Nadat u met uw klantnummer en uw wachtwword hebt ingelogd, kunt u onder "Mijn account" uw persoonlijke gegevens wijzigen.

4. Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?

Als u uw wachtwoord vergeten bent, klikt u op de toets "Inloggen". Daar kunt u op de link "Wachtwoord vergeten" klikken en u ontvangt kort daarna een e-mail met een automatisch gegenereerd wachtwoord. U wordt bij uw volgende login gevraagd dit te veranderen.